http://www.emailcashpro.com

Friday, June 21, 2013

Ehem ehem
 
Gambar hanya untuk menyedapkan mata sendiri pujuk hati sebab dah lama tinggalkan Neverland. 
 
--
 
Semenjak dua menjak aku bekerja untuk commercial, creativity aku makin pudar. Aku terlalu focus pada kerja sehinggakan papa mengeluarkan kenyataan "kakak memang suka buat kerja amal" sebab payment untuk job yang dah sebulan berlalu masih tak dapat. 
 
Macam ni lah risiko bila bekerja sebagai freelance. 
 
Nak kena berhati-hati bila ambil job dari orang yang kita tak pernah bekerjasama. Takut kena tipu pasal payment, takut tak sekepala boleh buat gaduh dekat set. 
 
Aku selalu akan check background company/orang yang offer aku job. Sebab aku dah tak nak melalui fasa di mana aku terpaksa bertikam lidah dengan producer dan buat kerja pun tak ikhlas. Biarlah aku memilih, asalkan aku bekerja dengan ikhlas dan kerja akan berjalan dengan mudah bukanlah tertekan dengan sikap manusia yang mementingkan diri sendiri dan tidak pandai bertolak ansur. 
 
Aku sudah berada di tahap di mana, kalau orang sengaja mahu buli aku ataupun tunjuk bagus aku tidak akan layan dan jawab dengan isi. Sebab aku tak suka dilayan seperti kuli dan wajib hormat pada setiap suruhan. I'm not like others, sorry. 
 
I will only follow an instructions from my head, not from the other crew who always wanted to take advantages over people who they "thought" am still young and not have much an experience in production. This 'old' people who had this kind of attitude, you are welcome to my class. Which is "HOW TO RESPECT OTHER PEOPLE" 
 
Done. 
 
--
 
Dalam waktu macam nilah aku punya emosi naik mendadak entah kenapa. Mungkin sebab terlalu marahkan nyamuk yang tak habis habis gigit aku.

No comments: