Wednesday, June 2, 2010

Woi

Bila ibu yang kandung kita selama mungkin hampir sembilan bulan, dengan mengatakan begini

M : Kakak, lepas belajar nak buat apa?
K : Tak tahu lagi, kenapa?
M : Kerja lah kan?
K : Ha'ah lah kot (sebenarnya aku nak berehat sebentar)
M : Mummy ikut kakak lah. Kakak bawa mummy duduk sekali dengan kakak

Perbualan ini dibincangkan pada jam 3.54 pagi, di ruang tamu dengan aku yang menggaru-garu kaki kerana nyamuk banyak. Dah berapa kali aku sembur, tak juga makan saman.

Aku diam, terus jari aku ligat menulis dekat sini. Sebab macam aku cakap, angin kuat sekat tekak aku. Tak tahu bagaimana ingin luahkan. Ishk...

Aku dilahirkan sebagai anak sulung perempuan, mungkin akan menjadi Superwoman, Wonderwomen, Spidergirl, Batwomen, JokerGirl, Michael'is, dan sebagainya. Weh weh weh weh weh weh. Tettttttttttt

Tsk-tsk-tsk. Dah lah tadi haru tengok mummy borak dengan loverboy lama gila dalam phone.

Woi, bila masalah ni nak selesai weh.

No comments: