http://www.emailcashpro.com

Friday, January 15, 2010

Penjaga menjelikkan

Disebabkan orang-orang sekeliling yang tinggal keliling kampus, mengandaikan bahawa siswa-siswi yang bercanda di taman, adalah pelajar dari Puncak, peraturan di Puncak dah jadi tak masuk akal. So lame. Awak tahu ke budak budak tu budak budak UiTM? Awak ada check mereka punya kad pelajar ke? Tak pernah terfikir bahawa mungkin perempuan dan lelaki yang bercanda itu adalah kaum kaum penduduk di situ? Sempit sungguh pemikiran.

Sesiapa yang lewat masuk selepas pukul sebelas akan dibayar RM10. Emcik nak buat apa dengan duit itu? Rumah yang diduduki sekarang akan menjadi rumah tetap? Tak adil sungguh bagi aku yang akan tinggal di tingkat lima sampai sem 6.

Semester lepas, seorang penjaga kampus yang sungguh menjelikkan mencari pasal dengan puan gangster dan emcik gangster. Weh, cari pasal dengan orang yang salah, sebab emcik gangster dah beli minyak tanah nak bakar pondok awak. Nasib baik saya baik hati tolong sejukkan hati dia, kalau tidak saya pun nak sekali bakar.

Aku dengan emcik gangster tak buat apa, dan saksinya ramai. Perempuan perempuan ada juga sekeliling situ. Kenapa engkau nak cari pasal dengan kami.

Untuk sekarang aku terlalu marah, sebab surat tatatertib sampai ke rumah, dan berkata "...membawa pelawat lelaki iaitu...masuk ke dalam kawasan blok siswi selepas jam yang ditetapkan"

Babi kau.

Lelaki lelalaki yang berdating bawah pokok tempat gelap, kau ada nampak ke?

Disebabkan penjaga yang menjelikkan ini, aku dikenakan setepek oleh ibu dan aku terpaksa menjadi sedikit kurang ajar sebab orang semua tak tahu keadaan masa itu.

Penjaga yang menjelikkan. Kau tunggu motor kau, pancit dua dua tayar.

5 comments:

Maganda Si Intan said...

omg babe! i pun sakit hati lagi2 bab kereta tak boleh nak masuk dlm. imagine pukul 1.30 tengahari pun gate tutup! tak kasi masuk kereta. wtfff. geram gila. pastu suka hati nak mintak rm10 apasal? i taktau cite psl tu. so far i tak kena lagi. mmg bising la aku kalau dia mintak duit. ehhh sedap je! ingt rasuah apa nak duit? ada ke rules kolej tertulis kalau masuk lambat kena byr rm10? bodohnya. grrr!

Azhar Rakus ♥ said...

bdoh kan rule skarang nih..
cam hanjengg..

Mohamad Hj Yawmon said...

salam...
saya sangat bersetuju dengan intan dan ja'a. Memang kimak 'hal' yang sedang hangat diperbincangkan sekarang. Macam-macam yang 'dia' cuba ubah. Betul, kadangkala yang buat salah betul-betul tak kena tapi yang tak buat taik, itulah yang jadi mangsa nya.

Berkaitan dengan peraturan. Banyak yang tak boleh nak diterima pakai. Entah apa-apa jer yang 'dia' cuba ubah. Tak masuk akal lah u guyz. Tak boleh berada di luar kawasan kolej selepas jam 11 malam. 'dia' cuba nak ajar kita term asrama. 'dia' ingat kita ni apa? Pelajar sekolah rendah? Sekolah menengah? Yang perlu ikut segala peraturan? Kalau peraturan tu masuk akal dan we've to follow, we'll follow tapi yang ni jenis taik. Entah apa-apa. Aim? Cuba nak mengubah budak teka di Puncak Perdana yang selalu buat masalah! Pernah terfikir akan pelajar jurusan lain yang buat kimak dan merembis puki yang sama? Tetapi menyalah gunakan nama kami pelajar teka. Merosakkan nama dan mencemar maruah kami. Dengan sesuka puki. Memang cam babi. Gampang maut jer diorang ni.

Geram!!!!!!

Nadia Marissa Mazlan said...

totally fuck up!
rules have benn to break it.so break the rules baby :)
setahu i,you tak de la nk ikut sgt.
mcm sial lah!

omgpetch said...

betul tu may! dorg ingt kita2 ni budak umur 13, 14 tahun? mygod! tolonglah. takde gunenye lah duduk kolej tu, suggestion i, duk lua je la. oops ni bukan suggestion bias sbb i dah duk lua. i think, even if i still duk dlm jugak, i akan berusaha gigih to go out from the college. the rules are motherfishcakingly stupid. very2 tak praktikal very2 tak sesuai. teruk sgt. apa nk jd ni?