http://www.emailcashpro.com

Tuesday, July 8, 2014

Alahai. 

Terlalu banyak post yang hanya disimpan draft

--

Post akhir adalah tahun lepas. Ketiadaan post adalah disebabkan berkaratnya idea dan malasnya untuk sambung menulis. Tak macam dulu. Adakah ini disebabkan faktor usia yang makin meningkat maka banyak perkara yang ditinggalkan seketika sebab ada banyak perkara lain yang lebih penting untuk diutamakan?

Alasan--

Ringkasan life saya sejak post yang lepas adalah syukur-- Banyak perkara yang Tuhan tunjukkan malah Tuhan sentiasa memberikan saya peluang. Rezeki bukan hanya datang dari segi harta benda. Tuhan berikan mana yang paling penting untuk saya dahulu. Untuk bangkit balik semangat, sebagai peneman bila saya jatuh. Syukur--

Saya sentiasa yakin dan percaya dengan setiap sebab segala kejadian. Sebabnya itu untuk kebaikan, datangnya dari diri sendiri. Jika kita mengeluh menyoal kenapa rezeki kita tidak kunjung tiba atau terlalu lama, yakinlah pada Tuhan. Bukalah mata dan minda untuk melihat dari segi semua aspek. Kadang-kadang kita lupa tentang perkara yang paling kecil yang memberikan kita kesenangan bukan hanya dari segi duit tapi peluang dan pengalaman. 

Kadang terlalu gelojoh hingga terlepas moment yang best. 

Bagi kes saya, rezeki yang Tuhan berikan pada saya adalah semangat. Peneman--

Tuhan berikan yang mana paling saya perlukan. Penguat. Agar tidak rasa terlalu lemah untuk bersendirian, agar adanya harapan dan kongsi segala rasa. Cukup untuk sekarang. Melalui semangat, datangnya segala usaha. Untuk perbaiki hidup.

Kekayaan saya adalah ketenangan hati. Awak bagaimana?

No comments: