http://www.emailcashpro.com

Wednesday, June 30, 2010

Lelaki jenis macam mana lagi yang bagus

Aku bukan menulis entri ini untuk menjatuhkan kaum lelaki, tetapi aku selalu dan sentiasa berhadapan dengan masalah bersama lelaki, jadi ini bukan lah untuk semua kaum lelaki, hanya sesetengah pihak yang berada di hadapan mata aku.

1) Lelaki yang mengaku dirinya sudah mempunyai girlfriend, sentiasa memberikan kata-kata romantis di Facebook, iaitu "I love you sayang", "I miss you baby", end up merupakan lelaki yang kuat main dan minta seks dengan perempuan lain kerana tidak dapat dari girlfriend sendiri.

2) Lelaki yang tidak menonjolkan perasaann sayangnya, dengan mengatakan bahawa biar dia sahaja yang tahu, dan semua kawan-kawan sudah tahu tentang perhubungan itu, end up dia keluar dengan perempuan lain dan menipu.

3) Suami yang tidak pernah memukul isterinya, sentiasa memberikan apa yang diperlukan, layan isteri dengan baik, end up mempunyai isteri yang lain.

4) Suami yang kuat imannya, tidak pernah meninggalkan solat, sentiasa memberikan dakwah, end up curang dengan isteri dan membuat hubungan dengan janda lain.

5) Lelaki yang berperangai sial, memang sentiasa sial.

Ok jadi, mana satu ingin percaya dengan kategori-kategori ini. Bila berkelakuan baik depan pasangan, "Oh you sahaja cinta mati I", rupanya ada perempuan lain.

Tunjuk sayang salah, tunjuk salah memanglah salah.

Jadi bagaimana aku ingin percaya dengan kaum lelaki, kalau kaum lelaki yang berada dalam persekitaran aku ini semua dalam kategori?

Cuba cerita. Mana nak cari lelaki yang betul bagus?

5 comments:

Mohamad Izzat bin Anuar said...

wow.panas topik ni =)

in my opinion lah kan,tak semua lelaki mcm ni.biasalah bila lelaki ada hati kat someone else time tgh bercinta.sebab diaorang tak nak serious or mybe diaorang fikir diaorang tak ada any relationship yg kukuh,so why not pasang lebih.tapi seriously bukan semua.

lelaki pun mcm perempuan.unpredictabe.ada jadi pembuli,ada yg kena buli,ada yg kaki pukul,ada yg dipukul isteri,ada yg mcm puki,ada yg suka puki.ada yg suka konek,ada yg taste kat nenek.yg penting,HATI.

lelaki perlukan masa utk mengenali seseorng perempuan.jgn paksa lelaki.jgn jatuhkan maruah lelaki.sebab ego kami tinggi.

=)

Neverland said...

Disebabkan ego itulah kadang kadang perempuan ni akan tunduk dengan lelaki dengan bukan sengaja.

FIRAHAN-NURNAZRI said...

haish, kadang disebabkan ego yang tinggi ni muncul pula si lelaki Pencelaka Hati.

hurm,
aduh sakit hati.

satu kata je buat lelaki macam ni-BABI

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Neverland said...
This comment has been removed by the author.