http://www.emailcashpro.com

Saturday, June 13, 2009

Satu kebiasaan

Entri ini bukan untuk menegakkan yang aku ni tak pernah buat silap. Entri ini hanya lah pandangan daripada aku. Sila fahamkan sebelum anda teruskan.
--
Jalan-jalan seluruh MySpace. Nampak lagi seorang teman perempuan aku sudah mempunyai anak perempuan. Anak perempuan dia memang comel, tak boleh nak dinafikan. Tapi tidak berkahwin dengan teman lelakinya.
Apa yang aku cuba sampaikan, mengandung sebelum berkahwin sudah menjadi satu kebiasaan bagi masyarakat melayu. Memang terpengaruh dengan negara luar lagi-lagi dari Hollywood yang menjalankan sistem buat anak lebih tak berkahwin pun tak apa. Contohnya Angelina Jolie dan Brad Pitt. Cuba lah cubit aku kalau tidak benar apa yang aku katakan ini. Sebab Angelina dengan Brad akan berpisah juga. Sebab itu Angelina tidak berani untuk ada apa-apa pertalian yang akan membuatkan dia 'terkurung' dengan Brad.
Mungkin mereka telampau syok semasa dihayun sehinggakan terlupa untuk memakai kondom. Ataupun kondom mereka terkoyak di dalam bunga. Lain kali pakai dua lapis *gelak macam pantat*
Tadi pakcik baru khabarkan dia akan berkahwin dengan teman wanitanya yang berbangsa Kristian. Teman wanitanya akan masuk Islam, dan pak cik ingin bertanggungjawab. Umur pakcik baru setahun muda dari aku.
Siti Nur Fatin juga ingin bertunang dengan Gilang selepas habis diploma.
Alahainya, indahnya perkahwinan.
Perkahwinan satu tanggungjawab bukan perkara yang boleh dibawa main-main.
Lagi satu kebiasaan yang orang Malaysia terutama di kalangan artis, berkahwin dan bercerai dan berkahwin. Kemudian akan mula bercerai balik. Macam kes Abby Abadi dan Norman Hakim. Fasha Sandha pun sudah berkahwin dengan Dato' yang merupakan seorang lelaki tua yang playboy juga. Memang padan lah, bila perempuan gatal bertemu dengan lelaki gatal. Majlis perkahwinan pun dibuat secara rahsia. Memang mulut aku macam *tooot*. Kalau awak dah annoyed dengan saya, awak boleh blah ya?
Aku pernah kata dengan loverboy, aku tak nak bertunang, tapi lebih elok jika dia masuk merisik dulu. Sebab bagi aku bertunang memang susah untuk kekal lama jika biarkan kelamaan.
Aku kesian dengan sesetengah teman wanita aku yang mengalami keadaan yang macam ni. Kalau boleh aku nak bersama dengan mereka harungi semua ni. Mungkin ada sebabnya kenapa dia boleh terlanjur sampai macam ni. Semua orang pun tak sempurna, lagi-lagi dari akal fikiran. Aku tak kisah, cuma aku sudah kata "Lain kali kalau kau nak main, jangan jolok lama-lama, lepas tu suruh *tooot* pakai kondom".
? : Masa tu tak beli kondom, tak sempat
K : Tu lah nafsu anjing
? : Kau pun sama
K : Babi kau
Dan sudah jadi satu kebiasaan buat para remaja sekarang. Melakukan hubungan intim. Tetapi kebiasaan itu bukan semuanya boleh diterima. Dan bukan semua orang pun melakukan kebiasaan ini. Tapi tipulah, kalau kau tak pernah nak cuba cium pasangan kau. Tipu nak mati --bodoh--
Satu kebiasaan juga remaja sekarang mabuk. Tin arak pun beli macam beli Coke kat 7-eleven. Aku pandang pun tak lama, cuma kau jangan lah teguk di depan aku, sebab aku takut sangat. Aku takut buat dosa bunuh orang *skrip dari Mami Jarum*
Satu kebiasaan juga kaum perempuan menghisap rokok. Aku pernah lihat seorang perempuan tinggi lampai muka macam Nasya Aziz di tempat kerja aku. Dia hisap rokok di depan entrance. Aku rasa dia lah perempuan yang paling cool hisap rokok. Sebab dia punya cara hisap rokok lain macam, sampaikan aku boleh terpesona *bodoh*.
Tipulah kalau aku cakap aku tak teringin nak hisap rokok balik. Bila fikirkan tentang loverboy niat aku terus mati walaupun aku berkali-kali mengetip bibir menahan nafsu untuk menghisap rokok. Kadang-kadang papa biarkan rokok di atas meja, dan aku boleh dengar kotak rokok tu memanggil-manggil aku "kimie..kau ambil lah..sekali je.." aduh memang dugaan.

3 comments:

FIRAHAN-NURNAZRI said...

kimie ye ke cik fasha dah kawin???
mana tau????

eh....
kimie not gud smoke.
kita kena jaga dr sebab nanty nak kawin n nak ade baby..

so kesihatan baby penting...

hahaha :)

Mohamad Izzat bin Anuar said...

lawakla pasal smoking tu..
siap bleh panggil2 lgi..
hehehehe..

i miss u la kimie....

Unknown said...

fasha dgn ex-husband nora kan?
*blur jap.

tak amik kisah sangat dgn fasha sebab fazura lebih hebat dr dia. banned press..dia ingat dia sape? huh.

=)