http://www.emailcashpro.com

Friday, June 19, 2009

Its raining

Ucapan untuk Lina,
I hope you will be ok. Its not easy to face this with someone that we rely on. I hope you be strong like wonderwoman. I know you can, and fyi I understand how you feel.
--
Aku dah buat keputusan. Keputusan ini mungkin memeranjatkan sesetengah orang, dan juga sesetengah akan kata dah agak.
Aku tidak akan ambil MUET. Bukan itu sebenarnya.
Aku tidak akan ambil Degree. Ya, itu lah yang sebenarnya. Ada sebab kenapa aku tak ambil, dan orang tidak akan faham keputusan ni.
Aku tahu kelulusan Diploma untuk sekarang sudah tidak laku, Degree pun setengah masak yang lepas. Akhirnya semua orang bujang terlajak kerana belajar sampai Master. Dan kita pun akan dapat kerja dalam umur lingkungan 35++.
Aku dah rancang untuk masa depan aku sendiri, yang tentu Hana akan melenting. Sedangkan yang merasai itu aku, walaupun kehendak aku untuk meneruskan pelajaran itu ada.
I have my own rights to make a decision.
Mummy pernah cakap :
M : Mummy nampak kakak boleh jadi penulis buku. Nana pula jadi interior designer. Ica dengan ojum doktor. Aiman pula engineer.
Amin.
Doa seorang ibu itu mungkin akan termakbul, dan apa yang mummy inginkan itu mungkin yang terbaik untuk aku. This is family matter.
Aku nak buat bussiness sendiri which is include all my siblings. Dan aku juga berangan nak buka sebuah kedai tempat minum buka pada waktu malam saja, bersama dengan galeri loverboy. Doakan kami hingga sampai ke tahap itu. Amin.
Mungkin satu hari nanti kita akan melihat Fyra yang berkahwin dulu antara semua. Ataupun Izzat memasuk minang perempuan pilihannya. Tidak pun Aidura yang dirisik oleh WanChel. Siapa tahu bukan?
Keputusan ini pun sebenarnya tak beritahu lagi dengan loverboy.
Hujan sekarang ni, rasa macam dah lama tak hujan.

4 comments:

Mohamad Izzat bin Anuar said...

ijat respect whatever yg kimie decide..
im always on your side syg..
apa2pun,nimatilah saat diploma nie..
enjoy dgn classmate yg lain!!!
yeah!!!
jgn sedih2..
ijat hrp doa kimie ijat msuk meminang tu dimkbulkn tuhan!!!
hahahahha..

omgpetch said...

apa-apa pon, all the best to you darling! gdluck dgn apa je yg u buat. i sokong dari blkg

FIRAHAN-NURNAZRI said...

hahaha.
ape2 pun kitaorg yg bernama teman dan sahabat kimie ada kat sisi kimie ok..
sentiasa sokong apa yg kimie buat.

buka kedai n galeri ngan wanfi???
nanty fyra n kawan2 datang n shoot kat sana..

hah???
fyra kahwin dulu??
amin !
tapi sapela nak kat fyra ni kan.
kan fyra ni bichy mouth :)


hahahaha :)

kitaorg sayang kimie tau!

RUSH said...

ckp pasal kawin..
xde ker org yg nk minang aku?
ada x?


=P