http://www.emailcashpro.com

Saturday, May 22, 2010

Ai pun boleh jadi ibu

Buat masa sekarang otak aku ditutup fungsinya, kerana mendapat keputusan yang aku rasa tak berguna langsung. Sehinggakan mulut terkunci rapat.

Ya, aku boleh buat.

I can be a mother too, can I?

Tak susah mana pun. Bangun subuh, siapkan breakfast. Siapkan adik-adik sekolah. Hantar adik-adik ke sekolah. Kemas rumah, jemur kain, lipat kain. Siapkan lunch. Jemput adik-adik sekolah. Hantar adik-adik pergi tusyen. Jemput adik-adik dari tusyen. Siapkan makan malam. Pantau kerja sekolah diaorang. Tidur.

Tak susah kan?

Kan kan kan?

(dengus panjang)

Apa salahnya. Satu langkah nak ready sebelum mempunyai anak.

(tepuk dahi)

Apa benda merepek aku cakap ni? Nonsense lah.

Ya memang. Sebab aku memerlukan bantuan dari segi mental dan jiwa dari loverboy yang amat sangat buat masa sekarang. Amat. Bukan aku sahaja, tetapi adik adik aku juga.

We need you my men.

No comments: