Friday, March 12, 2010

Nafas busuk

Disebabkan kesibukan aku, tidak sempat langsung untuk menghantar satu pesanan ringkas kepada Haiqal, walaupun aku sentiasa menghantar mesej kepada kawan-kawan kampus.

Weh Kimie, kau memang pelupa.

Serba salah dan tunduk sekejap bila lihat gambar dia dan Aina dekat KLIA.

Weh Haiqal, kau pun tak ada hantar mesej dekat aku pun, kau nak pergi dah kan (padahal hari tu dia ada ajak datang KLIA tengok dia pergi)

(bibir senyum ke bawah)

Dalam masa setahun, dah tak ada orang nak buat terjah kat rumah aku.

Bai-bai Haiqal.

--

Sekarang ni tengah menahan sabar dan muncung bibir menunggu kepulangan loverboy sebab dia terlalu sibuk berlakon Aku, Dia dan Tong Sampah.

Hai,

Kalau kau orang nampak muka aku yang bengis, jangan tanya kenapa. Pergi padaku, kemudian peluk. Dengan pelukan, kemarahan itu akan reda, dan sekurang-kurangnya aku tahu, ada juga yang mengambil berat.

No comments: